Οικονομία

«Ψαλιδίζει» τις αγορές Χριστουγέννων η ακρίβεια – Χρήση AI από το 42% για τον εντοπισμό προσφορών

Ολοένα και περισσότερες περικοπές κάνουν οι καταναλωτές και καταναλώτριες στις αγορές της εορταστικής περιόδου, λόγω της ακρίβειας σύμφωνα με νέα έρευνα, η οποία αποκαλύπτει πως το 95,1% έχει επηρεάσει τον τρόπο που θα ψωνίσουν φέτος.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την μελέτη που διενεργήθηκε από την Klarna σε συνεργασία με την εταιρεία ερευνών Appinio:

  • Το 46,9% θα αναζητήσει πιο οικονομικά προϊόντα.
  • Το 37,9% θα περιορίσει τις δαπάνες σε μη απαραίτητα είδη.
  • Το 31,3% θα αγοράσει μόνο εφόσον υπάρχει προσφορά.
  • Το 23% θα οργανώσει καλύτερα το γιορτινό μενού για να αποφύγει τη σπατάλη τροφίμων.
  • Το 21% σκοπεύει να αγοράσει λιγότερα δώρα.

Η πλειονότητα των καταναλωτών (50,7%) έχει θέσει εφέτος συγκεκριμένο προϋπολογισμό για τις χριστουγεννιάτικες αγορές, γεγονός που υποδηλώνει αυξημένη ανάγκη για έλεγχο των εξόδων και αποφυγή υπερβάσεων. Συγκεκριμένα:

  • Το 6,9% σκοπεύει να ξοδέψει από 1 ευρώ έως 50 ευρώ και το 20,9% προγραμματίζει δαπάνες μεταξύ 51 ευρώ και 100 ευρώ.
  • Το μεγαλύτερο ποσοστό, που φτάνει το 39,1%, διαθέτει προϋπολογισμό από 101 ευρώ έως 250 ευρώ, ενώ το 20,1% σχεδιάζει να ξοδέψει από 251 ευρώ έως 500 ευρώ.
  • Ένα 7,7% στοχεύει σε δαπάνες από 501 ευρώ έως 1.000 ευρώ, ενώ το 1,6% των καταναλωτών αναφέρει ότι θα ξοδέψει από 1.001 ευρώ έως 2.000 ευρώ.

Παράλληλα, οι άνδρες φαίνεται να προγραμματίζουν υψηλότερες δαπάνες για χριστουγεννιάτικα δώρα, καθώς υπερτερούν στις κατηγορίες 251 ευρώ-2.000 ευρώ, ενώ οι γυναίκες συγκεντρώνουν υψηλότερα ποσοστά στο εύρος 1 ευρώ-250 ευρώ.

Επιπλέον, το 57,8% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι πραγματοποιεί ενδελεχή έρευνα πριν από τις αγορές και το 51,4% ότι παρακολουθεί συστηματικά όλες τις δαπάνες του, με ένα 9,4% να χρησιμοποιεί εφαρμογές προϋπολογισμού. Η ανάγκη για μεγαλύτερη διαφάνεια στον τρόπο που κατανέμονται τα χρήματα συνδέεται άμεσα με την οικονομική πίεση και την επιθυμία για καλύτερη αξιοποίηση του διαθέσιμου budget.

Ήδη από τον Νοέμβριο ξεκινούν οι αγορές των Χριστουγέννων

Το χρονοδιάγραμμα των φετινών εορταστικών αγορών εμφανίζει σημαντική διασπορά, με μέρος των καταναλωτών να επισπεύδει τις αγορές του.

Το 12,2% ξεκινά ήδη από τις πρώτες δύο εβδομάδες του Νοεμβρίου, ενώ το 31% ακολουθεί στο δεύτερο μισό του μήνα.

Η πλειονότητα, σε ποσοστό 36,8%, προτιμά να πραγματοποιεί τις αγορές της στις αρχές Δεκεμβρίου, ενώ ένα 14,8% αναβάλλει τις αποφάσεις του για τις δύο τελευταίες εβδομάδες του Δεκεμβρίου.

«Αγοράστε τώρα, πληρώστε αργότερα»

Οι τεχνολογικές λύσεις που διευκολύνουν την έρευνα και τον προγραμματισμό των αγορών ενισχύονται διαρκώς, όπως και οι εναλλακτικοί τρόποι πληρωμής. Συγκεκριμένα, περισσότερο από το 27% των ερωτηθέντων αναφέρει ότι το τελευταίο δωδεκάμηνο έχει χρησιμοποιήσει υπηρεσίες Buy Now, Pay Later.

Παράλληλα, οι καταναλωτές υιοθετούν μία σειρά από έξυπνες πρακτικές προκειμένου να εξοικονομήσουν χρήματα και να μεγιστοποιήσουν την αξία των εορταστικών αγορών τους.

Οι πιο συνηθισμένες προσεγγίσεις περιλαμβάνουν αγορές κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων (52,9%), εργαλεία σύγκρισης τιμών (39,4%), προγράμματα ανταμοιβής (36,5%), κουπόνια (31,6%) και προγράμματα επιστροφής χρημάτων (27,1%).

Κυριάρχη επιλογή η online αναζήτηση

Η online αναζήτηση και αγορά εξακολουθεί να αποτελεί την κυρίαρχη επιλογή, με το 51,2% να δηλώνει ότι αναζητά και αγοράζει προϊόντα online.

Το 25,3% υιοθετεί υβριδική συμπεριφορά, πραγματοποιώντας την έρευνα online αλλά ολοκληρώνοντας την αγορά σε φυσικό κατάστημα, ενώ το 20,8% εξακολουθεί να προτιμά τις παραδοσιακές αγορές αποκλειστικά σε καταστήματα.

Το 42,4% θα χρησιμοποιούσε AI για να βρει προσφορές

Το 42,4% των καταναλωτών δηλώνει ότι θα εξέταζε το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσει εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης για τις χριστουγεννιάτικες αγορές του, αξιοποιώντας δυνατότητες όπως ευκολότερη σύγκριση τιμών, εντοπισμό προσφορών, εξοικονόμηση χρόνου και προσωποποιημένες προτάσεις δώρων.

Η πρόθεση υιοθέτησης είναι υψηλότερη στις ηλικίες 25-34, ενώ ακολουθούν οι ηλικιακές ομάδες 18-24 και 35-44, επιβεβαιώνοντας ότι οι νεότεροι καταναλωτές βρίσκονται στην πρώτη γραμμή υιοθέτησης και αξιοποίησης των νέων τεχνολογικών εργαλείων.

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker