ΠΑΣΟΚ: Ολιστική πρόταση για το κυκλοφοριακό στην Αττική – Τα μέτρα για Κηφισό και Μεταμόρφωση

Σειρά ρεαλιστικών μέτρων για την αντιμετώπιση του εντεινόμενου κυκλοφοριακού προβλήματος της Αττικής σε όλες τις διαστάσεις του κατέθεσε χθες ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Νίκος Ανδρουλάκης, σε εκδήλωση με συμμετοχή του Δημάρχου Αθηναίων, Χάρη Δούκα, άλλων δημάρχων της Αττικής και πλειάδας ειδικών.
Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ επεσήμανε στην ομιλία του ότι όλοι βιώνουμε «την τραγική κατάσταση» στην οποία έχει φτάσει το κυκλοφοριακό στην Αθήνα και προς επίρρωση του ισχυρισμού του ανέφερε ότι ο μέσος οδηγός χάνει στον δρόμο 100 ώρες τον χρόνο, ενώ το κυκλοφοριακό χάος κοστίζει στην εθνική οικονομία από 80 έως 100 εκατ. ευρώ τον χρόνο.
Καταλόγισε δε στον Κυριάκο Μητσοτάκη ότι είχε υποσχεθεί από τον Νοέμβριο του 2023 ότι θα λάμβανε μέτρα «από τον επόμενο μήνα» για το πρόβλημα, αλλά, όπως σχολίασε δηκτικά, «ο επόμενος μήνας… πήρε στον πρωθυπουργό δύο χρόνια».
Άσκησε, όμως, σκληρή κριτική και στον αρμόδιο αναπληρωτή υπουργό Κωνσταντίνο Κυρανάκη για τον ισχυρισμό του ότι «δεν χωράμε όλοι στην Αθήνα». «Στο τέλος θα μας πουν ότι εμείς φταίμε που κυκλοφορούμε. Θα μας πουν καθίστε σπίτια σας, και θα λυθεί το κυκλοφοριακό» σχολίασε.
Τα μέτρα για τον Κηφισό
Ο κ. Ανδρουλάκης περιέγραψε λεπτομερώς τις προτάσεις του κόμματός του για την άρση της κυκλοφοριακής ασφυξίας της πρωτεύουσας. Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά τον Κηφισό πρότεινε τη χρήση έξυπνων συστημάτων διαχείρισης της κυκλοφορίας τόσο στις εισόδους του Κηφισού, «ώστε να αποτρέψουμε την υπερφόρτωση του δικτύου», όσο και στις λωρίδες κυκλοφορίας «ώστε τα όρια ταχύτητας να προσαρμόζονται σε πραγματικό χρόνο στον φόρτο της κίνησης».
Επίσης, κατέθεσε πρόταση για τη δημιουργία ενός έξυπνου μηχανισμού απομάκρυνσης ακινητοποιημένων οχημάτων από ατυχήματα, με σταθμούς επέμβασης ανά 4 χιλιόμετρα ώστε ένα μικρό συμβάν να μην προκαλεί τεράστια συμφόρηση.
Μεσοπρόθεσμες παρεμβάσεις σε Μεταμόρφωση, Αχαρνών, Π. Ράλλη
Εξήγησε, στο μεταξύ, ότι το σχέδιο του ΠΑΣΟΚ περιλαμβάνει στοχευμένες μεσοπρόθεσμες παρεμβάσεις και για την αναβάθμιση των κομβικών ανισόπεδων κόμβων Μεταμόρφωσης, Αχαρνών, Π. Ράλλη, με λωρίδες εκτόνωσης της κυκλοφορίας, ενώ εξετάζεται και η επαναχάραξη των λωρίδων συνολικά.
«Έτσι οι πολίτες αποκτούν τις μετακινήσεις που αξίζουν, ασφαλείς, γρήγορες και αξιόπιστες, όχι με τα ευχολόγια της ΝΔ» συμπλήρωσε.
Ενιαίος μητροπολιτικός σχεδιασμός για το λεκανοπέδιο Αττικής
Περαιτέρω, τόνισε ότι το ΠΑΣΟΚ προωθεί ενιαίο μητροπολιτικό σχεδιασμό της κυκλοφορίας και στάθμευσης για όλο το λεκανοπέδιο Αττικής.
«Πρόσφατα στο Συνέδριο της ΚΕΔΕ μίλησα για μητροπολιτικές αρμοδιότητες στους ΟΤΑ στις μεγάλες πόλεις — την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, την Πάτρα, το Ηράκλειο. Ας κάνουμε την αρχή από τις πολιτικές αστικής κινητικότητας» είπε. Πρότεινε, επίσης, τον συντονισμό όλων των φωτεινών σηματοδοτών του λεκανοπεδίου από ενιαίο κέντρο ελέγχου και διαχείρισης της κυκλοφορίας. «Έγινε από το ΠΑΣΟΚ σε περιορισμένη έκταση στο πλαίσιο των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004» υπενθύμισε.
Να σημειωθεί ότι ο κ. Ανδρουλάκης κατέθεσε και σειρά άλλων μέτρων όπως:
- Θέσπιση ως προαπαιτούμενων των μελετών κυκλοφοριακών επιπτώσεων για κάθε νέο πόλο οικιστικής, εμπορικής και διοικητικής δραστηριότητας.
- Διαφοροποιημένο ωράριο προσέλευσης δημοσίων υπαλλήλων και δυνατότητα τηλεργασίας σε ζώνες κορεσμού.
- Εκτεταμένες πεζοδρομήσεις, «για να διαμορφώσουμε ανθρώπινες γειτονιές με παράλληλη νέα χωροταξική πολιτική ώστε να διαμορφωθούν γρηγορότερες διαδρομές και άρα ευκολότερες μετακινήσεις».
- Οικονομικά κίνητρα για την κατασκευή περιφερειακών, προς το κέντρο, χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων — υπόγειων και υπέργειων — με ταυτόχρονη απελευθέρωση χώρου για πάρκα τσέπης και χώρους πρασίνου.
- Μεταφορά δημόσιων οργανισμών και υπουργείων εκτός Αττικής, «εκεί όπου χτυπά ο παλμός της δημιουργίας».
- Κίνητρα για μετακίνηση επιχειρήσεων σε βιοτεχνικά και εμποροβιομηχανικά πάρκα της περιφέρειας.





